poniedziałek, 1 lipca 2013

Moskaliki - wyniki.



Oglaszam zakonczenie zabawy w moskaliki. TADAM!!!
Tym razem odzew byl znacznie wiekszy, a to dzieki tym wszystkim, ktorzy zechcieli umiescic u siebie moj banerek. Reklama czyni cuda! Dzieki wielkie Wam za pomoc.
Zamieszczam wedlug kolejnosci nadsylania:

************************************************************************************

Naj-naj-najpierwsza byla Mirabelka prowadzaca blog Stopy zastygle w biegu. Juz w komentarzach pod zaproszeniem do zabawy, na szybko napisala:

Kto powiedział, że ten chrząszcz
w trzcinie trzyma swoje gacie,
niech go w dupsko utnie wąż
w szczebrzeszyńskim magistracie.

Kto powiedział, że z tą pszczołą
bzykać można tylko za dnia,
temu jajka siostry zgolą
w kółku różańcowym na dniach.


Kto powiedział, że Szczeżuja
w nos się wcina wonią trupa,
niech zawiśnie lub się buja
na sutannie biskupa.
                          
Kto powiedział, że Dratewka
smoka mieczem nie rozpęknie,
niech go licho lub szewska śpiewka
do konfesjonału wciągnie aż jęknie.

***********************************************************************************

Potwierdza sie regula, ze jak kto artysta, to pelnom gembom. Beatka prowadzaca Galerie Artystyczna nie tylko swietnie maluje, ale jest rowniez mistrzynia w malych formach poetyckich. Oto dowod:


Kto powiedział, że kobieta 
niczym oraz puchem marnym
temu chleb i woda, taka dieta
w lochu pod kościołem farnym.

Kto powiedział, że czterdziestolatka
,,to już przecież baba stara''
tego czeka taka gratka:
trumna, cmentarz, Boska kara.

Kto powiedział, że blogerki
siedzą w sieci tylko z nudów
temu z zębów zrobię bierki
pod Kościołem Siedmiu Cudów.

Kto powiedział, że Panterka
nieciekawe pisze posty
tego czeka wnet rozterka
-pod kościołem kara chłosty.

Kto uważa, że Beata 
rymy tworzy od niechcenia 
temu daję ,,git" wycieczkę:
na kolanach do Lichenia.

Kto zaś powie o Beacie,
że poetka z niej do chrzanu
ten dostanie na dokładkę 
zaproszenie z Watykanu.

Kto powiedział o Beacie, 
że obija się i leni
ten dostanie racę w gacie
i się znajdzie w Świętej Ziemi.

A kto powie o Beacie:
,,niech do pędzli lepiej wraca"
temu na łbie wyląduje
srebrny lichtarz i kościelna taca.

***********************************************************************************

A ja wymyslilam takie:

Kto powiedzial, ze pitbulle to mordercy niewiniatek,
temu kaze jesc slimaki i dzdzownice w wielki piatek.

Gdy ktos mowi, ze pies z kotem w zgodzie istniec nie potrafi,
ten powinien w leb sie stuknac i na tace dac w parafii.

Gdy stwierdzi ktos, ze Blondpantera to dziewcze z gruntu czarnowlose,
niech jasna strzeli go cholera w licznych kaplicach matek-bosek.

***********************************************************************************

Andrzej, prowadzacy bloga Mysle, moze jutro mnie nie bedzie (goraco polecam!), podobnie bawil sie na nim malymi formami literackimi. W koncu para sie tym zawodowo.


Gdyby znalazł się takowy,

Co mi mózgu zrobi whisky,

Pole kupię mu golfowe

W samych Górach Świętokrzyskich.



Gdy przeminie mi, znienacka,,

Siedemdziesiąt lat jak w kinie,

Dla wygody mego watzka

Burdel kupię se w Pekinie.




Gdyby ktoś mnie straszył teczką,

Dobrą przeszłość lżył i kalał,

Tego wyślę wraz z wycieczką

W dzikie stepy Zabajkala!



Gdyby ktoś mi w oczy zełgał,

Po raz setny, bo mu mało.

Niech go nieba walnie cegła

W Białymstoku, w Boże Ciało!



Kiedy na mnie menel brudny,

Donos złoży, ch…, dla szmalu,

Niech zarobi w ryj paskudny

W Murzasichle, na Podhalu.



Gdyby ktoś mi pozazdrościł

Drzewa, domu oraz syna,

Temu złożę ślub czystości

W mauzoleum W. Lenina.


Gdyby wierny mój przyjaciel,

Nie wytrzymałby i zdradził,

Niech mu mole zeżrą gacie,

Gdy na dworcu śpi w Czeladzi1.



Gdyby cud – miód, cna panienka

Rzekła: bądź mi jeno druhem,

Niech z rozpaczy szlocha, stęka

W noc upojną pod eunuchem.


Gdyby cwany luj, pieczeniarz

Wrobił mnie jak Zorro w masce,

Niechaj czeka na jelenia -

Mount McKinley, na Alasce



Gdybym zechciał się ożenić

Po raz trzeci dla hat – tricku,

Mógłbym nieźle Bozię wpienić

I śnieg spadłby na Równiku.

1 Czeladź to jedyne miasto w Zagłębiu Dąbrowskim, które nie posiada dworca PKP. Czeladzianie są z tego powodu wiecznie sfrustrowani, jest to ich zadra na lokalnym poczuciu honoru i kiedy np. nieświadomy przyjezdny zapyta się tam tubylca o dworzec, to może solidnie oberwać!

***********************************************************************************

Joasia z Terenu Prywatnego takie oto moskaliki wymyslila:

Kto powiedział, że Hunowie
jedli tylko chleb i gziki,
temu zrobię dziurę w głowie
na przedprożu bazyliki.

Kto powiedził, że Hiszpanie
mają silny ciąg do chmielu,
temu sprawię tęgie lanie
pod Katedrą na Wawelu.

Kto powiedział, że Indianie
używali w lecie sanek,
temu wnet się krzywda stanie
przed furtą u norbertanek.

Kto powiedział, że Helweci
dat nie mają w kalendarzu,
temu głowa z karku zleci 
w przyklasztornym refektarzu.

**********************************************************************************

Od Abigail, ktora ma w domu male Zoo, o czym pisze na blogu Koty, pies i weze, przyszly moskaliki na temat. 


Kto powiedział, że Kot Mały
kotem co nie lubi wody
temu zaraz sprawię baty
bo ze wzrokiem ma kłopoty

Kto powiedział, że Urwisek
jest spokojnym kanapowcem
ten widocznie nic nie słyszy
no i nie jest też wzrokowcem

Kto uważa, że wąż Kajtek
wężem jest co jada zboże
ten narobić może w majty
gdy Kajetan kła pokaże

Kto mi powie, że Kot Mały
nie jest wcale taki duży
ten nie zazna więcej chwały
i na bicze dziś zasłużył

Kto nie wierzy, że Kot Urwis
miny robi groźne bardzo
temu trzeba natrzeć uszy
oraz spojrzeć nań z pogardą

Kto pomyśli, że Kajetan
nic nie robi w swym terrarium
ten widocznie jest dyletant
i wie tylko co w akwarium.

***********************************************************************************

Beata Zasada prowadzaca blog Cat in a bag, porobila ciekawe spostrzezenia:

Kto powiedział, że Germanie
zawsze noszą pawie pióra,
temu spuszczę mocne lanie
tam, gdzie stoi Jasna Góra.

Kto powiedział, że Gruzini
chodzą tylko bosą nogą,
temu strzelę z dyni
przed Żydowską Synagogą.

Kto powiedział, że Polacy
to są ludzie gapowaci.
temu dam po glacy
w salce Szkolnych Braci.

***********************************************************************************

A bezblogowa Ninusia wprawila mnie swoimi moskalikami w wyborny humor:

Kto powiedział, że studenci
nie dbają o dobre imię,
temu diabeł łeb ukręci
pod którymś kościołem w Rzymie.

Kto mówi, że wśród Francuzów
żyją same żabojady,
nabiję mu kilka guzów
pod katedą, bez żenady.

Gdy ktoś stwierdzi, że sąsiedzi
zawsze drą ze soba koty,
to w kościele, wśród gawiedzi
dam mu miano idioty.

Kto rzekł, że Amerykanie
grają w świecie pierwsze skrzypce,
ten zdrowo oberwie w banię
pod kościołem w Świętej Lipce.

Kto mówi, że celebryci
lubią pozostawać w cieniu,
temu przyłożę po rzyci
pod saktuarium w Licheniu.

Kto plotkuje, że weganie
cichcem jedzą świeże mięsko,
tego trzepnę po kaftanie
tuż pod katedrą gnieźnieńską.

Kto powiada, że fantaści
nie żyją w świecie realnym,
niechaj w wilcze wpadnie paści
na cmentarzu parafialnym.

Kto rzekł, że dla Eskimosów
lato, to jest dobra pora,
temu sprzedam kilka ciosów
w studiu ojca dyrektora.

Kto powiedział, że Rosjanie
piwa wypić nie są w stanie,
temu niech się krzywda stanie
gdzieś pod cerkwią w Kazachstanie.

***********************************************************************************

Usnuta snuje blog Usnuta, a w wolnej chwili postanowila dolaczyc do naszego grona wieszczow moskalikowych, z czego bardzo sie ciesze:

Kto się uprze, że Polacy
znają się na polityce,
tego łeb spocznie na tacy 
w panewnickiej bazylice.

Kto rozgłasza, że Anglicy
gardzą wódką i pierogiem,
ten utonie dziś w chrzcielnicy
na spotkaniu oazowym.

***********************************************************************************

Rucianka przeslala mi swoje moskaliki, ale ANI SLOWA nie rzekla na swoj temat. Poszperalam u wujka gugla i, o ile sie nie pomylilam, odkrylam, ze prowadzi blog nomen omen Ani slowa. Czy to Ty, Rucianko? Skoryguj mnie, jesli sie pomylilam.

Kto powiedział że Polacy
to są ludzie bardzo prości
tego wnet czekają baty
pod Świątynią Opatrzności

Kto powiedział że Indianie
to są dzicy ludzie z prerii
temu zaraz sprawię lanie
pod kościółkiem w Alwerni

Kto powiedział że Polacy
mają grzechy na sumieniu
ten policzy swoje plomby
przed Sanktuarium  w Licheniu

***********************************************************************************
Nasza Ilonus ma w sobie tyle energii i potencjalu, ze moglaby obdzielic nimi kilkanascie osob. Nie tylko prowadzi trzy blogi: ptasi, robotkowy i osobisty, to jeszcze postanowila pobawic sie w poetke i przeslala probke swojej tworczosci. Skad Ona bierze na to czas i sily?

kto powiedział że Włosi
to największe ciacha świata
ten niech ciężkie brzemie nosi
w progach kaplicy Piłata

***********************************************************************************

3xL z bloga Jestem 3xL, jak sam przyznal, w bolach urodzil  malego moskaliczka:

Kto powiedział, że Ślesiniak
gęsi swoich nie podkuwa
temu powiem, że jest świniak
gdy, przy Handlarzu*, zasuwa.

*pomnik Handlarza gęśmi, na rynku, w Ślesinie

***********************************************************************************

Rzutem na tasme Anka Wroclawianka z bloga Za moimi drzwiami, zrobila wejscie smoka. Wprawdzie tylko jeden moskalik, ale za to z hukiem!

Kto powiedział, że blogerzy 
żyją w wirtualnym świecie,
temu jaja urwę zaraz
choćby nawet i kobiecie.

***********************************************************************************
No, tym razem dopisaliscie! Przyslaliscie swietne moskaliki, przy niektorych musialam trzymac sie za brzuch ze smiechu. Wielkie Wam dzieki skladam za wspolna zabawe i mam nadzieje, ze przy nastepnych bedziecie rownie tworczy.

Na gorze, w zakladkach mozna przeczytac wszystkie dotychczas nadeslane wierszyki: limeryki, lepieje i moskaliki. Beda nastepne!

17 komentarzy:

  1. No no, pod wrażeniem.
    Niech no tylko opracuję jakąś nową formulę poetycką np Anglosasik, to zabłysnę ;)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,super,super :)
    Anka Wrocławianka - zajebiście !!!
    Abigail też bardzo fajnie :)
    " A Ja wymyśliłam też takie " - super :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabawa Ci się udała :)))widać co niektórym moskaliki hurtem z pod klawiatury wyskakiwały , mają talenty ludziska , a ja ledwie jednego napisałam .....ale napisałam .
    Super poniedziałku życzę i buziaka posyłam .
    Ilonus

    OdpowiedzUsuń
  4. no proszę jacy utalentowani czytelnicy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zatkało mnie! Jestem pod wrażeniem!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ...kurna jakaś niemoc mnie ogarnęła i też tylko jeden w bólach wydziergałem, a tu proszę ile to ludziska wyskrobali, ale zabawa fajna była. Ciekawe co Pantera jeszcze wymyśli...

    OdpowiedzUsuń
  7. No! Tym razem plony są dorodne! Cieszę się, że się do tego przyczyniłam (Hi, hi! Nawet przez chwilę myślałam, że jestem rekordzistka "ilościową")! Świetnie wyszły te moskaliki; są tak zabawne, że zdrowo się uśmiałam! Super zabawa!
    Ninka.

    OdpowiedzUsuń
  8. No muszę przyznać, że się nie źle uśmiałem. Fajna zabawa. Szkoda, że przegapiłem.

    pozdrawiam i zapraszam

    http://smuglerold.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Obrodziło w moskaliki :), ślicznie i śmieszne :D... :))). Dziękuję za zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Poczytam dokładniej wieczorem, bo teraz przeleciałam tylko wzrokiem, ale cieszę się, że zabawa się udała. Ten mój... kontrowersyjny trochę. :) Mam jeszcze jeden w tym stylu, ale jest jeszcze mocniejszy, he he

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytałam i jestem zachwycona. Fajna zabawa. Jest tu wiele talentów!

      Usuń
  11. Bardzo fajna zabawa. Poza trzema moskalikami wszystkie super ;)
    Przyznaję że ja to ja ( a raczej my ) i ani słowa więcej :) Przed wujkiem guglem nic się nie ukryje ;)
    Pozdrawiam wszystkich moskalikowców

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam sobie wszystkie na głos i uśmiałam się przy tym jak beżowa norka!
    Autorom gratuluję pomysłowości w wymyślaniu tortur :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za fajną zabawę :)
    Szczerze się uśmiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podziwiam, ja nie umiem takich cudów tworzyć, ale Anka Wrocławianka wymiata!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. wspaniała zabawa! a i tytuł to rymowanka!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za Twoj komentarz.
Lubie wiedziec, z kim rozmawiam, moge dyskutowac, ale nie toleruje chamstwa i atakow ad personam. Anonimowe komentarze i tak wpadna do spamu, wiec mozecie sobie oszczedzic pisania, a obrazliwe beda usuwane.